Powłoka lakiernicza na samochodzie osobowym nie będzie miała łatwego życia. Można to w zasadzie mówić o każdym aucie, ale to od nich wymagamy najlepszego wyglądu. Ostre słońce, kurz, myjnie automatyczne to wszystko nie pozwoli nam na zachowanie doskonałego połysku.
Z czasem lakier będzie tracił balas a na powierzchni będą się pojawiać rysy, które są związane z codzienną eksploatacją pojazdu. na szczęście warstwa powłoki będzie na tyle gruba, że możemy z łatwością przywrócić jej dawną świetność.
Polerowanie z głową
Polerować można praktycznie każdy element pojazdu, który pokryty będzie standardowym lakierem akrylowym, Oczywiście nie trzeba tego za często robić. Może to niekiedy wyrządzić więcej szkody niż pozytywnych efektów. Wypolerować można praktycznie każdy pojazd, ale umiar musi być znany. W produkcji aut na karoserię kładzie się kilka różnych warstw, które ostatecznie mają błyszczącą taflę.
Znajdować się będą tam preparaty antykorozyjne, podkłady i bazowe lakiery nadające kolor a także warstwa lakieru bezbarwnego. To właśnie ta powłoka sprawi, że dane auto będzie świetnie wyglądać. Nie jest to jednak taka powłoka, która będzie niezniszczalna. Niemal każde używane auto nosić będzie ślady eksploatacji. Drobne otarcia, zarysowania to codzienność i dlatego potem trzeba się zastanowić jak będzie można ten problem pokonać.
Mycie
Jeśli chcemy zadbać o ten swój pojazd musimy zacząć od mycia. Podstawą dla dobrze prowadzonego polerowania pojazdu będzie dokładne mycie nadwodzia. To istotny krok, ponieważ nawet mała drobinka piasku w trakcie polerowania może narobić więcej problemów niż pożytku i trzeba na to uważać. Gdy auto będzie czyste należy myśleć również o tym jakie stosować rozwiązania, gdy chodzi o pasty polerskie.
Tutaj również trzeba się zatroszczyć o dobry produkt, który w jakieś mierze będzie dopasowany do charakteru danego produktu. trzeba pamiętać, że pasty są różne i trzeba mieć na uwadze czy ma być to propozycja mocno, słabo czy średni ścierna. Charakter pracy pasty jest bardzo ważny ponieważ ostatecznie będzie decydował o tym czy nasze auto uda się udoskonalić na tyle, że znów ten wygląd będzie perfekcyjny. Pasty są zróżnicowane, te najtańsze kosztować mogą kilka złotych.