Renowacja zabytkowego samochodu wymaga nie tylko nakładów finansowych, ale przede wszystkim czasu i pracy. Jedną z istotnych kwestii jest wygląd karoserii.
Niekiedy możliwe jest zachowanie oryginalnej powłoki lakierniczej, wykonując wyłącznie niewielkie naprawy blacharskie i polerowanie, zdarza się jednak, że konieczny jest demontaż konstrukcji pojazdu oraz zrywanie starego lakieru.
Skorodowane oldsmobile
Konieczność rozbierania samochodu na części i zrywanie starego lakieru to zadanie, którego nie można pominąć w przypadku renowacji starych, znacznie skorodowanych samochodów.
Pozostałości lakieru z miejsc trudno dostępnych najlepiej zastosować piaskowanie, nie mniej jednak działanie to nie powinno obejmować znacznych połaci blachy jednocześnie, gdyż może to spowodować uszkodzenia.
Pozostałą część karoserii należy oczyszczać ręcznie, wykorzystując w tym celu dostępne na rynku środki chemiczne lub nakładki szlifierskie.
Odlakierowanie zabytkowego auta wymaga czasu, dokładności oraz maksymalnego skupienia. Niezbędne jest posiadanie odzieży ochronnej i okularów.
Drobne usterki blacharskie
Niektóre oldsmobile nie wymagają szczegółowych napraw, wystarczająca okazuje się drobna korekta zaistniałych usterek, czyli drobne naprawy blacharskie, których nijak nie można pominąć – najczęściej jest to usunięcie rdzy i resztek lakieru oraz uzupełnienie ubytków blachy.
Jak polerować oryginalny lakier?
Wiele zabytkowych samochodów posiada dobrze zachowany lakier, dlatego też renowację warto ograniczyć do odpowiednio przeprowadzonego polerowania, zwracając jednocześnie uwagę na to, aby nie przegrzać polerowanego lakieru i nie spowodować dodatkowych rys. Optymalnym rozwiązaniem w tej kwestii okazuje się polerowanie ręczne, które wymaga co prawda większego wysiłku, ale uchroni zabytkowy samochód przed ewentualnym uszkodzeniem lub zniszczeniem.
W przypadku polerki mechanicznej należy zwrócić szczególną uwagę na odpowiedni docisk i posługiwać się tym narzędziem bardzo ostrożnie.
Należy pamiętać, że lakier to integralna część zabytkowego auta, dlatego też warto zrobić wszystko, by go zachować. Co prawda w bardzo starych, skorodowanych samochodach uniknięcie wymiany elementów blacharskich jest niemożliwe, jednak w przypadku modeli nieco młodszych istnieje możliwość zachowania oryginalnej powłoki lakierniczej.