Jak skutecznie polerować ręcznie karoserię?

Jak skutecznie polerować ręcznie karoserię?

Jeśli przymierzamy się do polerowania karoserii musimy mieć świadomość tego, że o sukcesie tego zabiegu będą przesądzać nie tylko nasze umiejętności. Nie bez znaczenia wydaje się również to, czy jesteśmy w stanie zaopatrzyć się w odpowiedni materiał przeznaczony do polerowania.

Czym polerować samochód?

Oczywiście, rynek jest nam w tym w stanie pomóc, możemy więc liczyć tak na szereg gąbek, jak i innych tworzyw, które można zastosować specjalne w celu ułatwienia sobie wykonania tej czynności. Już na etapie polerki niezbędne okazuje się zresztą ich częste mycie i zmieniane, pasta szybko wnika bowiem w głąb materiału i jest w stanie skutecznie go zapychać. Innym ciekawym rozwiązaniem jest stosowanie fragmentów pociętej koszulki, choć te powinny być nie tylko miękkie, ale również wolne od jakichkolwiek emblematów lub naszywek, te bowiem są w stanie porysować lakier. Niezbędna okazuje się też choćby jedna ściereczka wykonana z mikrofibry, jest ona bowiem nieocenionym rozwiązaniem, gdy zależy nam na wyeliminowaniu resztek pasty.

Żmudne polerowanie

Proces polerowania jest prosty, choć kierowcom niejednokrotnie przeszkadza jego mozolność. Ściereczka powinna być zatem delikatnie zamoczona, potem zaś nie pozostaje nam nic innego, jak tylko nabranie niewielkiej ilości pasty, aby rozpocząć proces polerowania. Wykonywanie tego na dużej powierzchni nie ma sensu ze względu na tendencję samego preparatu do szybkiego zasychania. Na efekty takiego stanu rzeczy nie trzeba czekać zbyt długo, staje się on bowiem nie tylko twardy, ale i trudny do usunięcia.

Ściereczki do polerowania

Promienie UV

Niebezpieczne może się też okazać ostre słońce, bo i w takim przypadku często dochodzi do zaschnięcia pasty na lakierze. Gdy już naniesiemy pastę, a następnie wypolerujemy kawałek naszej karoserii, musimy go przetrzeć. W ten sposób nie tylko pozbędziemy się resztek pasty, ale również damy sobie szansę na ocenienie efektu wykonanej pracy. Jeśli zarysowania nie są poważne, już jeden taki cykl okazuje się być wystarczający.

Niebezpieczne okazuje się też zbyt intensywne polerowanie. Te może pozbawić samochód najtwardszej powłoki, lakier staje się więc podatny na uszkodzenia. Niestety, jeśli popełnimy taki błąd, musimy liczyć się z tym, że jedynym rozwiązaniem możliwym do zaakceptowania będzie lakierowanie całego elementu, a to wiąże się już ze sporym obciążeniem finansowym.